Scrie un brief de PR când vrei să îți crești cota de piață
Scrie un brief de PR când vrei să îți crești cota de piață
Probabil una dintre cele mai importante misiuni ale unui director de marketing este aceea de a câștiga sau de a apăra cota de piață a unui brand, iar lucrul acesta este și mai dificil în piețele puternic concurențiale. Poate PR-ul să contribuie la această misiune strategică a unei organizații?
PR-ul este în mod convențional privit ca o disciplină de comunicare opțională pentru marketing. Mai mult, există categorii întregi – de exemplu OTC-urile – care nu îl integrează deloc în mixul de comunicare. Există percepția greșită că PR-ul se limitează la construirea încrederii, menținând această disciplină în afara sferei de interes a marketingului sau utilizând-o sub potențialul său.
În 2022, conceptul de încredere trebuie redefinit. Nu mai este suficient doar să fii transparent și să ai dialog constant cu stakeholderii, ci trebuie să îți integrezi autentic brandul în comunitățile de consumatori.
Deși nu există rețete general valabile și care să producă aceleași rezultate în orice industrie sau categorie, una din întrebuințările puțin explorate ale PR-ului pentru obiective de marketing este să demonstreze versatilitatea unui produs, creând astfel mai multe ocazii de consum și crescând frecvența de utilizare.
Demonstrarea versatilității produselor dintr-un portofoliu este o temă de PR pentru că îl face pe consumator să descopere în mod autentic noutatea și relevanța unui brand cu un inventar variat de produse. Există în mediul digital mii de comunități fascinate de modul în care pot transforma produsele după propria lor imaginație. Oamenii se joacă cu ele și inventează noi moduri de utilizare care intră în cultura populară. Un exemplu foarte cunoscut în acest sens sunt comunitățile de “food hacks”, unde utilizatorii folosesc și combină produse ca ingrediente pentru noi preparate, creând adevărate trenduri gastronomice. Puse față în față cu narațiunile clișeistice de advertising, aceste comunități vor integra în mod credibil și autentic întregi portofolii de produse, generând curiozitate, trial și consum long tail. Knorr este, de exemplu, un brand care a testat în mod creativ PR-ul pentru a explora versatilitatea și varietatea produselor din portofoliu, plecând de la punctul comun dintre ele: pasiunea pentru mâncare a oamenilor.
În concluzie, răspunsul la întrebarea “este capabil PR-ul să genereze cota de piață?” este da, dacă scrieți un brief de PR foarte bun. Ca în orice demers strategic, într-un brief de PR se pleacă de la problemă și adevăratele ei cauze și de multe ori drumul până la soluții trece prin numeroase schimburi de idei și informații. Oamenii de PR sunt resurse valoroase pentru departamentele de marketing, iar campaniile de PR pentru marketing pot crește cota de piață și vânzările dacă faceți primul pas: scrieți un brief care să îi inspire pe oamenii de PR.