
Turcia, cea mai iubită destinație de vacanță a românilor, subiectul unei noi campanii de comunicare în România
- Turcia a demarat o amplă campanie de comunicare și promovare la nivel internațional.
- În România, campania de promovare turistică a Turciei este dezvoltată de agenția Rogalski Damaschin.
- Obiectivul campaniei este promovarea unor zone mai puțin cunoscute din Turcia, dar cu mare potențial turistic.
Ce face Turcia ca să-i atragă pe turiștii români? Turcia a reintrat în atenția opiniei publice din România în toamna acestui an, printr-o campanie dezvoltată de agenția Rogalski Damaschin.
Cu peste 15 ani de activitate și expertiză în comunicare și multiple premii câștigate la festivaluri internaționale de profil, inclusiv pentru proiecte de promovare a unor destinații turistice, Rogalski Damaschin și-a asumat rolul de partener al Agenției de Promovare și Dezvoltare a Turismului din Turcia (TGA) în România.
Turcia, promovată în România de Rogalski Damaschin. Diversitate culturală, ospitalitate și turism de calitate
Ce le oferă Turcia turiștilor? Variantele de răspuns la această întrebare sunt foarte diverse. Iată doar câteva:
- sute de plaje nesfârșite operate prin servicii premium
- soare blând nouă luni pe an
- diversitate culturală imposibil de egalat pe teritoriul unei singure țări
- trasee de trekking cunoscute deja pasionaților de munte de pe toate continentele
- ritualuri ale ospitalității care au ridicat constant standardele în domeniul turismului
De aceea, “să promovezi o astfel de destinație în România este un dream-job pentru o agenție de comunicare. Cu sinceritate și cu acest argument, dar și cu dovada celor 6 ștampile pe care le-am strâns doar în acest an, călătorind în Turcia pentru a înțelege o parte puțin explorată a originilor culturale ale Europei, am câștigat încrederea partenerilor noștri. Alături de ei am dezvoltat un plan ambițios de engagement care a propulsat deja România în topul surselor de turiști interesați de această țară,” a declarat Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Damaschin Public Relations.

Revitalizarea turismului din Turcia după pandemie
Turcia are peste 5.000 de kilometri de coastă și o moștenire bogată de ruine antice, creștine și bizantine. Toate acestea au transformat-o într-una dintre cele mai căutate destinații de vacanță din lume. Înainte de pandemia de coronavirus, Turcia era deja în top 10 mondial.
În 2019, țara a atras un număr record de turiști, 45 de milioane, potrivit Financial Times. Ei au cheltuit peste 30 de miliarde de dolari în această destinație. În 2020, pandemia a dus la scăderi dramatice în sectorul turistic, respectiv un total de aproximativ 13 milioane de vizitatori.
În tot acest context, Ministerul Turismului de la Ankara, alături de Agenția de Promovare și Dezvoltare a Turismului din Turcia au avut sarcina de a revitaliza acest sector, responsabil pentru 13% din PIB-ul țării.
Obiectivul lor este acela de a promova, dincolo de destinațiile deja cunoscute, și locuri noi, mai puțin știute, dar foarte atractive pentru pasionații de călătorii.
Istanbul, destinație de vacanță în topul preferințelor turiștilor români
Românii aleg Istanbulul din ce în ce mai des în excursiile lor. Conform datelor de la TGA, în primele șapte luni ale acestui an, aproape 90.000 de turiști din România au vizitat frumosul oraș de pe Bosfor.
Aceste cifre reprezintă o creștere de 127,7% față de aceeași perioadă din 2021, un an în care vacanțele au fost încă afectate de pandemia Covid-19.
În total, în anul 2021, Istanbul a avut peste nouă milioane de turiști. În acest an, numai în primele șapte luni, au fost raportate 8.814.806 vizite. Astfel, până la finalul lui 2022, Turcia estimează că va înregistra un număr record de turiști care i-au trecut pragul.
Campanie de promovare a Turciei în România, gestionată de Rogalski Damaschin. Strategie și rezultate
Cu o strategie bine pusă la punct și parteneri în peste 200 de țări, Turcia a demarat, la începutul anului, o amplă campanie de comunicare și promovare la nivel internațional.
În România, contul a fost câștigat de echipa Rogalski Damaschin. Agenția de PR a dezvoltat un plan de engagement dedicat liderilor de opinie din câteva domenii cheie diferențiatoare pentru Turcia. Este vorba despre:
- cultură și patrimoniu
- gastronomie
- activități sportive
- design
- artă
- ospitalitate
În mai puțin de două luni, peste 40 de lideri de opinie au explorat în exclusivitate zone ca Troia, Anatolia, Izmir sau Capadoccia. Fiecare tur a acoperit trasee tematice precum:
- “Capitalele otomane”
- “Drumul vinului”
- “Comori UNESCO”
- Festivaluri culturale și gastronomice
- Festival de fotografie
- Cursa Prezidențială de Yachting, organizată chiar de Ziua Națională
Astfel, până la începutul lunii noiembrie, au fost generate aproape 50 de reportaje TV și online cu o audiență de peste 7 milioane de persoane, conform Klarmedia.
Agenția Rogalski Damaschin, premiată internațional pentru un proiect de promovare turistică și culturală
De altfel, Rogalski Damaschin nu este la primul proiect de promovare a unor obiective de patrimoniu sau cu potențial turistic foarte puțin explorat.
Proiectul “Cule în lumină”, dezvoltat alături de clientul CEZ România, a adus în atenția publicului contemporan tradițiile și istoria culelor – clădirile simbol pentru patrimoniul Olteniei.
În 2021, agenția a câștigat cu acest proiect trofeul la categoria Corporate Reputation – Institutional Image, în cadrul Premiilor Internaționale SABRE EMEA, una din cele mai importante competiții din domeniul PR și Comunicare, la nivel mondial.
În plus, din 2020, Rogalski Damaschin se ocupă și de promovarea proiectului Parcul Național Munții Făgăraș, o inițiativă a Fundației Conservation Carpathia, susținută de Comisia Europeană, prin programul LIFE.