Etica în relații publice: A construi încredere, într-o lume care construiește popularitate

„E doar o mișcare de PR” este o replică des întâlnită, întotdeauna cu o conotație negativă și pe care, paradoxal, o folosim chiar și noi, profesioniștii din domeniu, ca pe un indicator al falsității, ipocriziei sau lipsei de autenticitate a unui brand sau a unei persoane publice.

Quit Playing Games with My Heart 🚩

Asta spune despre noi că în relațiile cu brandurile ne pun în gardă aceleași amenințări ca în relațiile interumane:  lipsa de sinceritate, promisiunile nerespectate și manipularea. La fel ca într-o relație personală, dacă un brand își ascunde adevăratele intenții sau comunică inconsistent sau evaziv, publicul devine suspicios și se reorientează spre alternative care îi conferă un sentiment de siguranță și confort emoțional. Aceste lucruri sunt cu atât mai evidente în situații de criză când, indiferent cât de corect se încearcă remedierea situației punctuale, aceasta nu va avea succes dacă „istoricul de comunicare” al brandului nu este unul solid și coerent.

Tot în relațiile interumane stau și soluțiile pentru a contrui încredere, într-o lume a popularității. Dacă un brand reușește să ofere o comunicare coerentă și constantă, dimensionată corect la realitatea produselor sau serviciilor pe care le oferă, cu empatie față de interlocutor, el poate stabili o relație care în timp va deveni cel mai valoros activ al său.

Sorry Seems to Be the Hardest Word 🥲

Poate nu întâmplător am asistat în ultimii ani la o adevărată paradă a scuzelor publice, de multe ori folosite ca niște quick fixes pentru situații care ar fi putut cu adevărat să devină instrumente puternice în managementul reputațional. Inteligența emoțională e o resursă la fel de valoroasă pentru branduri, cum este și pentru oameni, iar vulnerabilizarea de fațadă, pasiv-agresivitatea mascate de umor sau aroganța folosite ca „cerere de scuze” pot prelungi timpul de recuperare al relației sau chiar o pot compromite definitiv.

La fel ca în viața de zi cu zi, scuzele dintr-un reactive statement, neînsoțite de acțiuni care să demonstreze cu adevărat regretul, sunt doar zgomot de fundal pe care publicul nu va reuși niciodată să îl asocieze cu valorile din brand book.

More than Words Is All You Have to Do to Make It Real 👩‍❤️‍👨

Într-o lume în care cine vorbește mai mult și mai tare câștigă spațiu în atenția publică, e important să rămânem noi cei care vorbim consumatorilor așa cum am vorbi unor prieteni dragi – cu responsabilitate, cu respect și cu grijă. Iar această grijă se traduce uneori prin tăcere, prin a asculta cu adevărat și a răspunde cu sinceritate, chiar și atunci când nu există o soluție ușoară.

Abonează-te la newsletter!