Etica în relații publice: A construi încredere, într-o lume care construiește popularitate

Etica în relațiile publice, esențială pentru construirea încrederii în branduri. Află cum să comunici autentic într-o lume care caută popularitatea.

linkedinlinkedinlinkedinlinkedin

Blog

Etica în relații publice: Cum să construiască brandurile încredere, într-o lume care construiește popularitate

  • Relațiile dintre branduri și public sunt similare relațiilor interumane: lipsa de sinceritate și promisiunile nerespectate generează suspiciune.
  • Comunicarea autentică și responsabilă ajută brandurile să rămână relevante și să devină faruri de stabilitate într-o lume a popularității.
  • Etica în relațiile publice presupune responsabilitate, respect și grijă față de consumatori.

De ce etica în relații publice este esențială pentru construirea unei reputații solide? „E doar o mișcare de PR” este o replică des întâlnită, întotdeauna cu o conotație negativă. Paradoxal, o folosim chiar și noi, profesioniștii din domeniu, ca pe un indicator al falsității, ipocriziei sau lipsei de autenticitate a unui brand sau a unei persoane publice.

Quit Playing Games with My Heart. Etica în relații publice, la fel ca în orice relație personală

Asta spune despre noi că în relațiile cu brandurile ne pun în gardă aceleași amenințări ca în relațiile interumane: lipsa de sinceritate, promisiunile nerespectate și manipularea.

La fel ca într-o relație personală, dacă un brand își ascunde adevăratele intenții sau comunică inconsistent sau evaziv, publicul devine suspicios. În cele din urmă, el se va reorienta spre alternative care îi conferă un sentiment de siguranță și confort emoțional.

Aceste lucruri sunt cu atât mai evidente în situații de criză. În astfel de cazuri, indiferent cât de corect se încearcă remedierea situației, aceasta nu va avea succes dacă „istoricul de comunicare” al brandului nu este unul solid și coerent.

Tot în relațiile interumane stau și soluțiile pentru a construi încredere, într-o lume a popularității. Un brand care comunică constant și coerent, adaptând mesajele la realitatea produselor sau serviciilor sale și arătând empatie față de interlocutori, poate stabili o relație care, în timp, devine cel mai valoros activ al său.

Cum să aplici etica în relații publice atunci când Sorry Seems to Be the Hardest Word

Poate nu întâmplător am asistat în ultimii ani la o adevărată paradă a scuzelor publice. De multe ori acestea au fost folosite ca niște quick fixes pentru situații care ar fi putut cu adevărat să devină instrumente puternice în managementul reputațional.

Inteligența emoțională e o resursă la fel de valoroasă pentru branduri, cum este și pentru oameni. Tocmai de aceea, vulnerabilizarea de fațadă, pasiv-agresivitatea mascată de umor sau aroganța folosită ca „cerere de scuze” pot prelungi timpul de recuperare al relației sau chiar o pot compromite definitiv.

La fel ca în viața de zi cu zi, scuzele dintr-un reactive statement, neînsoțite de acțiuni care să demonstreze cu adevărat regretul, sunt doar zgomot de fundal. Publicul nu va reuși niciodată să asocieze o astfel de reacție cu valorile din brand book.

More than Words Is All You Have to Do to Make It Real. Ascultarea activă și comunicarea autentică, principii ale eticii în PR

Într-o lume în care cine vorbește mai mult și mai tare câștigă spațiu în atenția publică, e important să rămânem noi cei care comunicăm autentic cu consumatorii. Să le vorbim așa cum am vorbi unor prieteni dragi – cu responsabilitate, cu respect și cu grijă.

Această grijă se traduce uneori prin tăcere, prin a asculta cu adevărat și a răspunde cu sinceritate, chiar și atunci când nu există o soluție ușoară.

Întrebări frecvente despre etica în relații publice și construirea încrederii în brand

  1. Cum poate un brand să măsoare eficiența eticii în relațiile publice?
    Brandurile pot evalua eficiența eticii în relațiile publice prin sondaje de opinie, analizarea feedback-ului clienților și monitorizarea reputației online.
  2. Care este rolul leadership-ului în promovarea eticii în relațiile publice?
    Liderii influențează cultura organizațională și standardele de comunicare. Atunci când conducerea promovează transparența și responsabilitatea, aceste valori se reflectă în toate interacțiunile brandului cu publicul și contribuie la consolidarea încrederii.
  3. Poate etica în relațiile publice să prevină crizele de imagine?
    Comunicarea conform principiilor etice nu elimină complet riscurile, dar brandurile care mizează pe transparență, consistență și responsabilitate pot gestiona mai eficient situațiile critice și pot menține încrederea publicului.

Distribuie acest articol

linkedinlinkedinlinkedinlinkedin