Background

Cand ești student la Comunicare, interacționezi frecvent cu acele campanii de referință pentru industrie și ți se vorbește mereu despre cel mai mare festival de creativitate din lume – Cannes Lions. Ca junior, poți doar visa să ajungi acolo, printre cei mai talentați oameni ai lumii, iar mie nu mi-a fost teamă să visez.

După o bursă oferită de agenție pentru cursurile școlii The Alternative School for Creative Thinking, am aflat că această școală este și ambasadoarea Cannes Lions în România, dar și a programelor educative din cadrul festivalului. Așa că, prin sprijin #EyeTemple, am aplicat la Roger Hatchuel Academy, o academie dedicată studenților sub 23 de ani, cu un video de 2 minute în care m-am prezentat și am povestit despre ce înseamnă creativitatea pentru mine.

Acum sunt înapoi acasă după o săptămână în care am crezut că trăiesc un vis, în care am învățat, am avut sute de “aha moments” și am cunoscut 36 de oameni minunați din 30 de țări diferite. 

În plus, am ascultat speakeri din domenii diferite, care ne-au prezentat ce se află dincolo de cortina succesului și ne-au învățat, în primul rând, cum să fim sinceri cu noi înșine. 

În continuare, vreau să vă povestesc despre câteva din ideile care au avut cel mai mare impact asupramea. Începem cu brandul personal, cu importanța curajului și a ascultării instinctului, mai ales în industria creativă, și continuăm cu cel mai popular subiect de anul acesta, Inteligența Artificială. 

Brand of me

Într-o lume din ce în ce mai tehnologizată, e ușor să trecem cu vederea tocmai peste ceea ce ne face oameni. Asta am aflat într-o lecție intensivă despre personal branding:

B – BRAVE

De multe ori când ești în afara zonei de confort, chiar dacă îți este frică și simți anxietatea cum crește, singura modalitate de a evolua este să acționezi speriat, să îmbrățișezi frica și să înțelegi că doar așa vei învăța și vei căpăta experiență.

R – RELEVANT

Ascultă oamenii din jurul tău pentru a fi, la rândul tău, ascultat. Acumulează cât mai multe informații, citește cărți, învață lucruri noi, ascultă podcasturi, orice pentru a-ți dezvolta cunoștințele.

A – ASSERTIVE

Setează-ți barierele cu oamenii din jurul tău într-un mod politicos și nu accepta lipsa de respect. Cere ceea ce ți se cuvine, cere ceea ce meriți și nu ezita să îți comunici nevoile.

N – NOURISHING

Creează legături de prietenie cu oamenii din jurul tău, oferă ajutor necondiționat, întreabă oamenii cum se simt și fii cu adevărat interesat de ceea ce au de spus. Fii persoana la care oamenii pot apela când au o veste bună, dar și persoana pe care ceilalți pot conta la greu.

D – DEVOTED 

Ghidează-te mereu după premisa „dacă poți face un lucru mai bine, fă-o”, lucrează cu pasiune și entuziasm și dă-ți silința să îmbunătățești constant munca pe care o faci, așa vei evolua și vei reuși să ajungi unde îți propui.

AI with the human touch

Inteligența artificială a fost subiectul vedetă de anul acesta, iar numitorul comun al tuturor speakerilor a fost orientarea către clienți și cum ne poate ajuta AI să comunicăm mai eficient cu aceștia.

S-a vorbit mult despre AI, AR și VR și despre cum acestea au puterea să revoluționeze lumea comunicării. S-a pus accentul pe faptul că sunt doar niște instrumente prin intermediul cărora oamenii din comunicare, publicitate și design pot crea campanii de impact și, nicidecum, înlocuitori ai acestor specialiști. Trendurile viitoare vor avea la bază AI with the human touch”,pentru că vor conta mai mult emoțiile, insight-urile cu care oamenii rezonează și puterea campaniilor de a genera o schimbare în bine pentru consumatori.

Câteva idei care mi-au rămas în minte sunt:

• Abordarea pe care trebuie să o avem când vine vorba de folosirea acestui instrument este bolt & responsible. Deși există o anumită neconcordanță între cei doi termeni, important este să găsim echilibrul, ca în oricare alt aspect al vieții noastre. 

• AI nu înlocuiește creativitatea umană, ci o sporește, o face posibilă și o eliberează, fiind mediul prin care arta prinde viață. AI și arta nu sunt în dezacord, ci se completează reciproc și economisesc timp și resurse, aducând mai repede la viață viziunile artiștilor.

• În timpuri schimbătoare, oamenii creativi prosperă deoarece încearcă lucruri noi, explorează și descoperă noi posibilități de a crea. Nu trebuie să ne lăsăm distrași sau intimidați de tot zgomotul provocat de AI. Acest moment este propice pentru a face ceea ce oamenii creativi știu cel mai bine: să se joace, să exploreze.

• Nu în ultimul rând,  de reținut că întotdeauna va fi nevoie de oameni talentați la scris sau la design, întrucât este nevoie de specialiști care să știe ce să ceară de la inteligența artificială și de profesioniști cu experiență care să știe cum să curateze inputurile venite de la aceste instrumente. 

Important este că suntem încă la începutul călătoriei cu AI și nimeni nu deține toate răspunsurile. Suntem cu toții în stadiul de testare,  așa că nu ne rămâne decât să cercetăm, să explorăm.

Cu ce lecții am plecat de acolo

Pe lângă insight-uri din industrie, s-a vorbit mult și despre oamenii creativi. Ni s-au oferit sfaturi și învățături din experiențe proprii, iar mai jos puteți găsi ce mi s-a părut mai important de reținut.

Ascultă-ți instinctul

Un alt topic foarte popular în cadrul festivalului a fost importanța instinctului. S-a vorbit despre faptul că trebuie să fim sinceri cu noi înșine și să nu facem compromisuri când vine vorba de mediul în care învățăm și creștem.

Ieși din zona de confort

Este o pierdere de timp să ne facem griji cu privire la ce crede lumea despre noi. Important este să fim conștienți de ce ne face fericiți și ce ne sperie, să facem diferența dintre frică (care ne face să acționăm) și de incertitudine (care ne încremenește). Este, de asemenea, important să îmbrățișăm teama de a face greșeli, mai ales dacă suntem conștienți cât de mult putem învăța din ele. 

Nu îți diminua succesele

Când ai parte de reușite, fie în viața personală sau profesională, nu ți le diminua, ai grijă să nu cazi în capcana sindromului impostorului și celebrează-ți succesele cu fiecare ocazie. Te va motiva să faci mai mult și mai bine și îți va oferi o hartă a progresului personal.

Setează-ți obiective înalte

Un mod eficient de a ne asigura că suntem pe drumul bun în carieră, dar și în viață, este să ne setăm obiective înalte, care ne sperie. Obiectivele sunt ca un GPS care ne ghidează și care ne anunță când ajungem la destinație. Dacă ne dăm voie să ne setăm obiective greu de atins, vom fi deja cu un pas mai aproape de ele.

Așadar…

acestea au fost doar o parte dintre lecțiile învățate la Cannes Lions 2023, în următorul articol vorbim despre consumatorul anului 2025, despre sentimentele acestuia și prezentăm o parte din lucrările câștigătoare la festival. Stay tunned!

Abonează-te la newsletter!