Raiffeisen Bank: factory – Campanie de comunicare
După ce pandemia a rescris regulile antreprenoriatului, am adus în lumină antreprenorii și startup-urile din lumea nouă.
Finance & Banking
Communication strategy
Content marketing
Digital marketing
Video creation & development


Raiffeisen Bank: factory – Campanie de comunicare
Contextul și nevoia pentru campania de comunicare
În 2021 Raiffeisen Bank a continuat să dezvolte programul său de finanțare pentru startup-uri și idei inovatoare – factory by RAIFFEISEN BANK. Este singurul program din România care oferă sprijin financiar proiectelor inovatoare care, în mod normal, nu ar îndeplini criteriile de finanțare ale unei bănci pentru IMM-uri.
Pe lângă sprijinul financiar, în fabrica de idei creative, antreprenorii pot interacționa cu experți financiari și mentori, care împărtășesc cunoștințe de business și îi ajută să se dezvolte.
Într-o perioadă de incertitudine socială și economică, factory by RAIFFEISEN BANK a devenit unul dintre primele programe de finanțare care încurajează antreprenorii să creadă în ideile lor și să-și alimenteze pasiunea și determinarea pentru a le transforma în afaceri de succes.
Pentru acest scop, Raiffeisen Bank a dezvoltat Startup Studio by factory – o nouă componentă a programului, un laborator educațional dedicat antreprenorilor care fac primii pași către obiectivele lor de afaceri.
În acest context, Raiffeisen Bank a avut nevoie de o campanie de comunicare pentru a consolida notorietatea programului, dar și a genera awareness și înscrieri pentru laboratorul de inovația Startup Studio.
Strategia de comunicare și conceptul creativ
La baza strategiei de comunicare din 2021 a stat ideea de a hrăni noutatea și de a inspira oamenii să aibă încredere în visele lor, indiferent de provocări și limite.
Noua normalitate de după pandemie era o lume în care experimentam zilnic incertitudini. Era o lume în care ne schimbam modul de a trăi, de a cumpăra, de a munci și de a ne educa. Lumea din 2021 nu mai era la fel ca înainte de pandemie și era greu de anticipat cum avea să arate în viitor.
În acest context, aveam nevoie de efervescența inovatoare a celor care ne ajută să trăim, să ne hrănim, să ne educăm și să muncim mai bine. Aveam nevoie de ideile antreprenorilor care dau viață unor proiecte noi, pentru ca noi să trăim mai bine în această lume nouă. Astfel, „Finanțăm idei noi din lumea nouă” a devenit conceptul creativ al campaniei.
Tactici de comunicare
Un video manifest care inspiră antreprenorii din lumea nouă
Pentru a-i inspira pe antreprenorii aflați la început de drum să creadă în ideile lor, Raiffeisen Bank a colaborat cu antreprenori finanțați anterior prin programul factory, care au fost și ei afectați de pandemie, dar au găsit soluții creative pentru afacerile lor. Campania de comunicare a fost lansată cu un video-manifest al unor afaceri #Madeinfactory, care a dezvăluit #factoryspirit – spiritul de inovație și reziliența în fața schimbării.
Scopul manifestului a fost să inspire alți antreprenori să găsească resursele potrivite pentru afacerile lor și să aplice fie pentru Startup Studio, fie pentru factory, în funcție de stadiul startup-ului lor.
Serie video cu experiențe autentice
Pe lângă acest manifest video, a fost lansată o serie de clipuri dedicate despre 9 afaceri #Madeinfactory și poveștile antreprenorilor din spatele lor. Pentru prima dată, antreprenorii din comunitatea factory și-au afirmat identitatea printr-o serie video autentică, prezentându-se în mediul lor de lucru și devenind exemple de nouă generație de antreprenori ce inspiră reziliență, creativitate și pasiune pentru inovație.
Videoclipurile au fost publicate pe canalele de comunicare ale Raiffeisen Bank, ca parte a unei campanii extinse pe social media, care a inclus postări dedicate despre program (vizualuri animate, infografice și un video animat care explica structura programului).
Comunicare internă și externă
Eforturile de comunicare au fost susținute de o legătură strânsă atât cu publicul intern, cât și cu publicul extern – comunități relevante de startup-uri.
Astfel, a fost dezvoltat un plan de comunicare intern pentru angajații Raiffeisen Bank, cu scopul de a-i informa despre schimbările din program și de a promova noile avantaje – perioada extinsă de înscriere și noul laborator educațional Startup Studio – către cei interesați de afaceri.
Pentru publicul extern – comunități de studenți, startup-uri și parteneri ai Raiffeisen Bank – au fost dezvoltate newslettere dedicate, prin care au fost comunicate beneficiile financiare și non-financiare ale programului, noul format și structura Startup Studio cu cele două sesiuni de înscriere (primăvară și toamnă).
Campanie digitală
În completare, programul a beneficiat de o campanie digitală extinsă, axată pe explicarea avantajelor factory, a noului format și a beneficiilor Startup Studio.
Întrebări frecvente:
1/ Ce este programul factory by RAIFFEISEN BANK?
factory by RAIFFEISEN BANK este un program unic în România care oferă sprijin financiar și mentorat pentru startup-uri și idei inovatoare care nu îndeplinesc criteriile tradiționale de finanțare bancară pentru IMM-uri.
2/ Ce este un program de finanțare pentru startup-uri?
Un program de finanțare pentru startup-uri este o inițiativă care oferă resurse financiare și non-financiare (mentorat, training, networking) pentru a sprijini antreprenorii să își dezvolte ideile și să le transforme în afaceri viabile.
3/ De ce este important mentoratul pentru antreprenori?
Mentoratul oferă antreprenorilor îndrumare practică, acces la experiența altor profesioniști și sprijin în luarea deciziilor strategice, crescând șansele de succes ale unei afaceri noi.
4/ Ce sunt comunitățile de startup-uri?
Comunitățile de startup-uri sunt grupuri de antreprenori, investitori, mentori și specialiști care colaborează pentru a împărtăși cunoștințe, resurse și oportunități de creștere pentru afacerile aflate la început.