Scrie un brief de PR când gestionezi un produs sau un serviciu complex

Scrie un brief de PR când gestionezi un produs sau un serviciu complex

Dacă ați cumpărat vreodată ceva de pe o platformă de e-commerce, e aproape imposibil să nu fi citit comentariile pe care consumatorii le publică după ce achiziționează produsul respectiv. Cu puține excepții, sunt multe comentarii care se referă la o experiență nesatisfăcătoare cu produsul și care conduc alți potențiali cumpărători la concluzia că “nu merită banii”. Am studiat o parte din astfel de comentarii și am aflat că oamenii nu știau de fapt să utilizeze corect produsul respectiv, iar lucrul acesta se poate observa în foarte multe domenii, de la servicii financiare, telecom, până la electrocasnice sau tehnologie. În general, domeniile care încorporează inovația sunt mai expuse utilizării incorecte și pot genera mai ușor experiență și reputație negativă. Poate PR-ul să corecteze astfel de percepții? 

Orice demers de comunicare de marketing pleacă de la un punct de diferențiere al brandului care de multe ori se construiește prin tehnologii complexe și inovații imposibil de explicat printr-un spot TV de 30 de secunde. Rolul PR-ului este să dezvolte un fir narativ care să explice complexitatea, așa cum s-a întâmplat în cazul unei campanii de PR din Dubai prin care a fost lansat primul showroom subacvatic din lume pentru a demonstra rezistență la apă a noului Sony Xperia.

Tot despre complexitate vorbim atunci când gestionăm produse sau servicii cu valoare adăugată mare pentru consumatori, cum ar fi marketplace-urile, o categorie a cărei dinamică s-a accentuat în ultimii ani. Un portal suedez de anunțuri imobiliare s-a diferențiat prin PR de competiția sa din ce în ce mai agresivă, analizând datele pe care clienții săi le generau publicând sau căutând anumite proprietăți. Așa a rezultat House of Clicks, o casă construită exclusiv pe baza acestor preferințe ale consumatorilor exprimate prin datele pe care le-au generat pe site, interacționând cu proprietățile listate acolo.

Alte branduri aleg teme complexe de comunicare pentru a-și afirma cât mai memorabil valorile. Inspirat de luna de miere – manifest, petrecută într-un pat din camera 702 a hotelului Hilton din Amsterdam de către cuplul John Lennon și Yoko Ono, brandul Hilton a lansat „Room 702”– o campanie despre regăsirea echilibrului într-o lume fracturată ideologic.

Complex poate fi și contextul în care un brand trebuie să comunice – aglomerare de mesaje care concurează pentru atenția consumatorului, uneori cu resurse dezechilibrat de mari. În astfel de situații, una dintre opțiuni este aceea ca, prin comunicare, să construiești o schimbare culturală mai amplă decât limitele categoriei din care brandul face parte. Mucinex, un OTC care tratează simptomele răcelii, a dezvoltat o campanie prin care și-a adjudecat ziua de luni după gala Super Bowl, în care, se știe, brandurile se întrec în spoturi și producții publicitare costisitoare și unice. Un insight până atunci neexplorat  – faptul că a doua zi după gală oamenii lipsesc de la birou invocând o raceală – a fost transformat într-o campanie de brand care a devenit ulterior o intreaga platformă de comunicare de PR pentru Mucinex.

Viitorul nu ne așteaptă cu lucruri mai simple, ci dimpotrivă, cu provocări din ce în ce mai complexe. Așadar, scrieți un brief de PR pentru a explora soluții posibile și valoroase pentru brandurile pe care le gestionați.

The Xperia Aquatech Store, primul showroom subacvatic din lume care a demonstrat rezistența la apă a noului Sony Xperia

Room 702 Amsterdam, temele complexe de comunicare ajută brandurile să-și afirme valorile într-un mod memorabil